B050281B05 |
El treball de les competències a l'aula |
2016-2017 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
3/7/2017 - 4/7/2017 (15 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
C Arrels I |
|
c. Sant Isidre, 1 (Solsona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Solsonès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/12/2016 - 30/06/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs pretén fer un acompanyament en el procés de valoració conjunta de les necessitats de transformació i millora del centre, per tant d’implementar d’una manera progressiva un canvi metodològic que porti cap un treball per competències dins l’escola a tots els nivells.
|
| |
Objectius |
• Identificar els trets característics del currículum d’educació primària, a partir de l’anàlisi dels documents d’identificació i desplegament de les competències.
• Identificar els processos neurobiològics implicats en el desenvolupament cognitiu.
• Dissenyar una seqüència d’activitats d’ensenyament-aprenentatge i d’avaluació seguint el mètode inductiu.
|
| |
Continguts |
• Característiques del nou model curricular i avaluatiu català .
• Bases neurobiològiques dels processos d’aprenentatge.
• Els nivells d’integració de les competències.
• Seqüenciació de les activitats segons el mètode inductiu.
• Les fases d’una seqüència didàctica competencial .
• Pràctica: Disseny d’una seqüència d’activitats competencials.
• Revisió de l’aplicació a l’aula de la seqüència planificada.
• Pràctica: Disseny d’una nova seqüència didàctica.
|
| |
Formador/a |
Mario Serrano
|
| |
Avaluació |
• Nivell 1: Satisfacció i percepció subjectiva de l’aprofitament. (Contestant el Qüestionari de valoració)
• Nivell 2: Aprofitament i aprenentatge. Disseny d'un projecte innovador
• Nivell 3: Transferència immediata. Aplicació a l'aula del projecte dissenyat (Entrevista amb equip directiu )
|
| |
Requisits de certificació |
1r.- Assistir al 80% de les sessions
2n.- Aplicació a l'aula del projecte dissenyat.
3r.- Omplir el qüestionari de valoració.
|
| |
E-mail |
se-solsones@xtec.cat
|
| |
|
|